Tuesday 25 November 2014

Promoot goochelshow in Facebook



Facebook is een geweldige manier om iedereen op de hoogte te brengen van jouw show. Zo heb je al gouw een publiek van vrienden enzovoort. Helaas zijn de Facebook pagina's de laatste tijd minder effectief voor reclame , dit is vooral sinds facebook het bereik en aantal berichten op  Fan pagina’s  heeft verkleint.  Als je nu een bericht met reclame doeleinden op een fan pagina wil plaatsen dan moet je er voor betalen.
Facebook evenementen is een andere manier, die ik je kan aanbevelen. Zo kan je Facebook  evenementen gebruiken  om iedereen over je goochelshow op de hoogte te brengen. Zorg ervoor dat de nieuwe mensen geïnteresseerd worden en vraag aan je fans om de informatie met hun vrienden te delen. 

http://www.blown-twisted.nl/voorbeeld-pagina/


Tips Hoe maak ik een Facebook evenement voor mijn goochelshow aan

Zorg voor een evenementen illustratie / foto – De mensen houden van visuele inbreng, Hierdoor valt het meer op dan wanneer je enkel tekst gebruikt.  Enkel tekst gebruik word meestal genegeerd.

Vermeld alle informatie over de goochelshow – Beschrijf je show zo gedetailleerd mogelijk. Waarom is jouw goochelshow zo speciaal? Wat zijn de hoogtepunten? Vraag je vrienden en fans  om jouw evenementen pagina te promoten. Wat voor goochelkunsten ga je laten zien? 

Controleer de datum, tijd, en plaats – Controleer alles dubbel  in je evenementen bericht zodat je er geen schrijffouten of andere fouten in komen te staan. Dit staat erg slordig en in het ergste geval kunnen  ze op een verkeerde dag of tijdstip op komen dagen!

Een link naar de website van het evenement en/of ticket pagina – Tag de locatie, inclusief een URL naar de website zodat fans de pagina van het gehele evenement kunnen bezoeken. Zorg indien nodig voor een extra link naar de pagina waar de kaartverkoop start. 

Een belofte is niet iets waar je niet altijd maar vanuit kan gaan. Richt je op de kaartverkoop en niet op de mensen die zeggen dat ze nog wel van plan zijn om te komen.

Start ruim van te voren – Begin nooit een dag voordat je goochelshow begint met je Facebook evenement. Besef dat mensen ver van te voren de kans willen hebben om bijvoorbeeld baby oppas enz. te regelen.  Om drie week van te voren met het vermelden van het evenement te beginnen is een goed uitgangspunt.

Houdt je evenement zorgvuldig bij  Houdt je evenementen pagina actief door regelmatig nieuwe berichten te plaatsen en extra informatie te verstrekken. Zorg voor meer interessant nieuws wanneer de datum van de show dichterbij komt. Dit zorgt voor meer fans en publiek.

http://www.blown-twisted.nl/portfolios/
 

Als u nog meer wilt weten dan raden we je aan om naar http://www.blown-twisted.nl/ te gaan .

No comments:

Post a Comment